dinsdag 4 oktober 2016

Uitstapje: Zooparc, Overloon

Het is weer een tijdje geleden dat ik een berichtje gepost heb, ik zit in een dipje... Moeilijk uit te leggen, in de knoop met mezelf, en alles in de buurt... Het ligt aan mij, ik kijk uit naar de romantische herfstperiode, maar de kou van de afgelopen dagen kruipt in m'n kleren, en ook in m'n lijf.

Gisteren gingen Anja en ik samen met de kindjes naar de Overloon Zoo. Via Vakantieveilingen kocht ik een tijd terug 2 tickets voor 8 euro, allez, ik won de veiling ;) Ik kocht nog een extra ticket aan een goedkope prijs (9.50) voor mochten we met ons gezin willen gaan. Helaas was de zomer te kort, en begon school weer. En zoals elke goede school, gaf ook de onze meteen bij de start van het schooljaar de vrije dagen door. Het eerste moment was een periode van 4 dagen. Vrijdag, zaterdag, zondag en gisteren (maandag dus).

Een lionfie
Op de website van de Zoo las ik dat kinderen onder 3 gratis binnenmogen, dus verkocht ik mijn resterend ticket aan Anja, die dan weer genoot van een mooie korting. De rit naar daar verliep omslachtig. Mijn gps systeem toonde me alle kanten van Weert, zodat ik slechts 30km autostrade had. En met uiteraard vertraging kwamen we toe. Het park is van op de autostrade goed aangegeven, en de parking is netjes onderhouden. Ik twijfel wel aan de grootte van de parking op drukke dagen, gezien die echt wel aan de kleine kant is.

Je wordt welgekomen in een mooie ontvangstruimte, waar het park al begint. Aan de inkom kan je rode panda's zien en enkele otters. Binnen kan je een slang bewonderen en 1001 slakken. Parkeren kost je 5 euro, wat een schappelijke prijs is.

Je krijgt ook een kaart mee met veel informatie op, en kinderen kunnen een speurtocht ondernemen aan de hand van een formule aan de kassa. Dit deden wij niet, maar Anja had hem wel genomen. Die kost 2 euro.



Het park zelf is ruim! De dieren zien er mooie verzorgd en gelukkig uit, en er is veel variatie in te spelen. De paviljoenen van de dieren in de Zoo van Antwerpen zijn veeeeeel kleiner. Nuja, De Antwerpse zoo is dan ook de enigste zoo die zich PAL in het centrum bevindt, waardoor de ruimtemogelijkheden ook kleiner zijn...



Er hangen op enkele plekken in de zoo kaarten van het park, ik vind het wel jammer dat bepaalde dieren moeilijk aangegeven zijn, waardoor we 2 keer hebben moeten zoeken eer we de katachtigen vonden. Ze liggen achter het basecamp! En de witte uil, nee die hebben we ook niet gevonden. De makiaapjes dan weer wel, de schelmen.


M'n 2 vriendjes! Ze springen gewoon op je schouder, hebben zachte vingertjes en zijn even zacht als een kat.

De horeca is zeer goedkoop en verzorgd. Je krijgt een zoemer die lawaai maakt wanneer je maaltijd klaar is, er zijn ook gezonde dingen verkrijgbaar zoals heerlijke broodjes en lekker ruikende soep. Wel miste ik hamburgers in een broodje, zoals in elk Nederlands park kon je er wel Unoxbroodjes krijgen... I'm not that Dutch... Ook had je een mooi speelgedeelte bij de eetplaats buiten; Een luchtkussen, mooie speeltuigen, enkele geitjes, binnen had je een springhuis! (Hold my shoes)



We hadden prachtig weer, maakten mooie foto's en hadden een zeer toffe dag. Ik sloot mijn vakantie van 6! weken dan met plezier en vermoeide kindjes af.



Misschien ben ik wat verwend, maar ik miste de BIG 5! Gorilla's, giraffen, olifanten, neushoorns... Langs de andere kant, was dit ook echt prachtig. Een Zoo is meer dan superveel dieren, maar gewoon dieren bekijken die je anders niet vaak tegenkomt. Bij elk dier hangt een bordje met wat uitleg, en hun bedreigdheidsniveau. Het personeel geeft met plezier veel uitleg bij de voedermomenten, ik sprak met 1 medewerker die zelfs animal management gestudeerd had. Ja hoor, deze medewerkers houden van de dieren, en zij ook van hun. Een heerlijk gevoel. Wel zou ik graag in het park wat meer wegbewijzering zien. oa voor de leeuwen! Het is een park, waar ik, als ik in de buurt op vakantie zou zijn, graag nog eens naartoe ga.

Kaartjes aan de kassa kosten 16.50, online krijg je 2 euro korting. Een parkeermunt kost 5 euro. Voorzie ook muntjes van 50cent, zo kan je in het park enkele dieren voederen met voedzame korrels.

Straks begin ik weer te werken, en voelen de 6 weken aan als lang geleden. Zal ik mijn kindjes niet meer kunnen afhalen aan de schoolpoort, en mag ik weer kusjes geven wanneer ze slapen. We hebben pittige momenten gehad, en veel mooie. We hebben elkaar op andere manieren leren kennen, Elien is groot geworden! Niet letterlijk maar zeker ook figuurlijk! Haar kleertjes zijn te klein, en haar woordenschat is verdubbeld sinds ze naar school gaat. Ook gaat haar zindelijkheid supergoed. Robbe zit in het 4e leerjaar, bij juf Rebecca. Ik hoop dat dit jaar goed gaat met hem. Hij heeft iemand nodig die hem steunt, en ondersteunt. Durft nog al lui te zijn, en mist hierdoor veel punten. Liefste Juf Rebecca, ondersteun hem, hij kan het, u weet het, hij heeft soms een schouderklopje nodig. Kristof genoot ook van de rust die het bracht, dat ik 's avonds mee thuis was voor de kinderen. Hij kan moeilijk 4/5 werken, gezien hij graag zelf zijn projecten op het werk afwerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten