woensdag 21 september 2016

Uitstapje: Thermen Sané in Tongeren

Gisteren gingen we naar de sauna, we, zijn Sonja, een kickass madam/collega/vriendin en ikzelf. Via het internet kwam ik uit op hun 15euro promotie, en dit verlaagt de drempel om eens een dagje lekker aan jezelf te denken. Toch?

Zoals op elke afspraak was ik te laat. Weeral. Ja ik geef toe, ik ben niet gemaakt om op tijd aan te komen. Zelfs subtiele smsjes van 'ik ben wakker' om 10.15 interpreteer ik verkeerd, en zo kreeg Sonja 'gelukkig dat ik niet op tijd gekomen was', te horen.

En zo vertrokken Bessy, Sonja en ikzelf naar Thermen Sané in Tongeren. Ik rij er elke keer langs als ik Kristof op de antiekmarkt in Tongeren ga bezoeken, maar was er zelf nog nooit geweest.

Achter het gebouw ligt een ruime parking, en vooraan heb je ook nog enkele plaatsen. de onthaalruimte is zeer mooi belicht, en straat rust uit. Jawel, daar komen we voor. Slippers kan je daar aankopen, en badjassen kan je ook huren. We werden verwezen naar de kleedkamers, en in badjas stonden we weer klaar in de onthaalruimte, als 2 bleukes. Ja, dit was de eerste keer dat we hier kwamen. Viel het op? Een medewerker werd geroepen om een rondleiding te geven.

De doucheruimte, tja, is een doucheruimte. Ik verwacht niet veel van zo'n ding, behalve dat ze proper is. Zeep/shampoo combinatie is ter beschikking dus moet je je bussen niet meeslepen naar daar. Woopwoop! Want, de zakken van een badjas zijn altijd te klein!

Dan kom je in de eerste ruimte, met een zwembad, stoomcabine en bubbelbad. Ze zijn volop aan het renoveren, ik weet niet of deze ruimte nog aan vervanging toe is of niet, maar het ziet er donker, toch gezellig uit.

De 2e ruimte straalt een en al rust uit! Je hebt een warm voetbad, een stoomcabine, kruidensauna, 2 mooie rustruimtes, toiletten, infraroodcabines en douches. In de douches is medische scrub aanwezig, naar Thermen Sané recept. Hij is mild, en ruikt heerlijk. Je kan kiezen tussen warme en koude douches. Ik bleef bij warm. Als je hieruit loopt, kom je in de steentuin terecht. Weeral prachtig aangelegd, met ronde platte stenen die heel aangenaam voelen als je erop stapt. Ook zijn er belevingsdouches en een bubbelbad. Ze raden dit bubbelbad buiten aan, als je met rugproblemen zit. De panoramasauna kijkt uit op deze tuin, wat mij wel een ongemakkelijk gevoel geeft als ik in het bubbelbad zit. Nuja, dat is dan ook mijn ding he. Een ander zou zich wel goed voelen.



Om het hoekje liggen veeeeeel strandstoelen die je rechter kunt zetten, ook is er een wisselbad waarvan het koud water gisteren 21.7 graden bedroeg. Er gewoon in ene keer ingaan dus. Ook heb je er een gewone sauna, en een nieuwe grote waar de opgietingen gebeuren. Ja, die is fenomenaal goed! Eerst 5 natuurgeuren, dan 5 fruitgeuren en dan de muntvarianten. De Japanse ijskristal is waanzinnig! Ik ga geen details vertellen, enkel dat ik nu nog kippenvel krijg als ik eraan denk.

M'n korte beentjes, het fris water en de mooie opgietsauna


Achter de opgietsauna heb je het restaurant, lounge deel. Zalige zuiderse muziek speelt af, en de ober komt met de mooiste creaties uit de keuken. De prijzen vond ik een beetje te hoog voor hetgeen het was, ondanks de prachtige borden. Aan de inkom kon je wel flesjes water kopen, en aquarius aan gewone prijzen, maar die had ik persoonlijk liever doorgetrokken gezien in het restaurant. Gelukkig hadden we ook niet zoveel honger :)

Ook wordt zoals in meerdere sauna's alles op een rekening gezet, je moet gewoon je naam doorgeven en rekent erna af aan de kassa.

 
Voor & Na












Het was een prachtige dag, ik tintel nu nog na, en kijk al uit naar mijn volgend bezoekje aan Thermen Sané. De 15 euro promotie loopt tot en met eind september, dus als je nog wilt profiteren, sla je kans, het is echt een bezoekje waard. Like ze ook op Facebook, om op de hoogte te blijven van hun andere promoties.

Nu is het tijd om de kinderen te gaan halen, ze iets gezonds in hun mondjes te proppen, de was te doen, op te ruimen, en te gaan helpen op de jeugdwerking van GIGOS. Ik denk dat ik nog eens terug moet gaan naar Tongeren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten