woensdag 7 september 2016

Naaien: Vikings en pyjama's!

Zoals jullie weten heb ik een tijdje verlof, ideaal om enkele projectjes, sommige al meer geheim dan andere, af te werken en te maken.

Hier zag je dat Elien al een mooie pyjama kreeg, nu was Robbe aan de beurt. Hij koos de stofjes, eerst koos hij een meisjesstof, nee dus. Dan wou hij een volledig zwarte... Nee dus, en zo kwam hij op een impulskoopje dat groot genoeg was, mits geimproviseer, om er een mooie pyjama uit te maken.

De patronen waren snel gekozen. Weer ging ik voor het Fall Asleep broekje uit Ottobre 6/2015 en uit datzelfde boekje koos ik een steampunk als bloes. 

Zwartwit is van Poppy
Vikings zijn van Lillestoff


Ottobre is recent van maten veranderd. Ze zijn er achtergekomen dat niet elk kind een Scandinavische reus is, dus dit patroon lijkt gigantisch voor de 9 jaar die ik maakte. Toen hij op de deur hing, leek het alsof ik hem bijna aankon, nuja, qua lengte, qua breedte de helft... De broek zat op een avondje ineen. Ik heb wel moeten inproviseren. Ik kocht de vikings 1 of 2 jaar geleden via facebook van iemand, maar hij bleef in de kast liggen, en onze zoon bleef groeien. ik deelde het patroon in stukjes die ik dan wel uit de vikings kreeg, en plakte er een stukje zwart tussen. Ja ik geef toe, ik schrok enorm van de combinatie. Het eindresultaat echter, vind ik verschrikkelijk! LEUK!!!!!!

De steampunk, zo heb ik er al meerdere gemaakt, enkele voor Elien, enkele voor Robbe, laatst een in een pyjama voor andervrouws kindje, ... En dat zat op een uurtje ineen. Gisteren legde ik de laatste loodjes aan de pyjamabroek, nl de elastiek erin zetten, en een pasbeurt in zoonlief zijn slaap. 

 

Deze morgen was ik nog even aan het nasnoezelen in bed, en stond hij achter me. 'wauw mama, ik kan me nochtans niet inbeelden dat ik deze pyjama aanhad toen ik ging slapen. Missie geslaagd dus. Hij vindt hem geweldig. De pyjama valt toch mooi op maat, zit een beetje los, is lekker warm, en verschrikkelijk cool, volgens hem.



De rug is uit het zwart wit gemaakt, omdat ik net wat te weinig stof had. Ik heb nog een klein restlapje van de vikings in het blauw, waar ik normaal dit weekend een ondergoed setje van zal maken voor hem. Het was een zeer bevredigend projectje, snel met de overlock in elkaar gezet, 2 avondjes werk, en een blije zoon. Mijn kindjes gaan warm de winternachten tegemoet, en ik hoop dat hij nu feller zal uitkijken naar bedtijd.

Het zwart wit is van POPPY en kocht ik bij de Lapjeskraam van Paul en Gonneke in Maastricht op de vrijdagmarkt.
De vikings is van Lillestoff by BORA, je vindt het niet meer terug op hun site, maar via google of enkele verkoopgroepjes op Facebook vind je het wel nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten