maandag 19 september 2016

Eten: Oops I did it again!

Jawel, een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen, en bibi dus ook niet. Nee hoor, gisteren probeerde ik lekkere Kipstuckjes en vandaag ging ik aan de slag met de Mc2 burgers van de Vegetarische Slager. Je las dat ik al zeer blij was met de kipstuckjes, en deze burger doet heus niet onder!

De verpakking nodig ook uit, het logo, tja, het doet me wat. Ik hou wel van de art nouveau stijl, het logo, een pittige boeredame met een grijs op haar gezicht, die zegt, in een lekker sappig accent 'Nou, dit is eeeeecht lekkerrrr', jawel, je hoorde het ook!

De burgers zijn per 2 verpakt, je betaald duidelijk meer dan de magere puur rundsgehakt burgers, ik dacht 2.99 voor 2 burgers. Maar ook hier is de smaak die prijs waard. Een steak op restaurant kost ook meer dan dan wanneer je hem bij de slager koopt. Of, een vegetarische spaghetti (tomatensaus met enkele groentjes) kost ook duidelijk meer dan wanneer je een hele pot maakt om in te vriezen. Dat is het enigste wat me tegensteekt aan 'anders eten', de meerkost. Ik heb al zoveel gesprekken gehad over of een bio-courgette echt zoveel beter is dan een gewone courgette die je 2 euro minder betaalt op de markt... Nuja, als het merk bekender wordt, ben ik zeker dat er ook wel toffe acties op zullen komen, en ja, er zitten meer ingrediënten in dan in de standaard burger vol gehakt ander prut.

Ik deed wat olie op m'n grillpan, en liet die lekker heet worden. De burgers legde ik er liefdevol op (ze ruiken echt lekker), en ik liet ze een 3tal minuten aan beide kanten grillen.

Een pistolet van bij onze nieuwe warme bakker, verse groentjes, guacamole, zure room, en voor Robbe hetzelfde maar dan met ketchup ipv de zure room en guacamole en klaar. In mijn ogen weer een waardig alternatief! Ik waande me een beetje op Imagine Beyond, waar ook enorm geïnvesteerd werd in alternatieve foodtrucks.



Op de website kan je nog enkele recepten vinden, zeer handig ingedeeld, ideaal om restjes uit je frigo te verwerken. Omnomnom!

Morgen wil ik vegetarische goulash maken. Ik heb nog halve paprika's over van de wraps, en ja, goulash is zo'n heerlijk receptje! Soit, ik ga je nog verblijden met enkele foto's, en wens je nog een fijne dag toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten