woensdag 14 september 2016

Boek: Ja, lap!

Zie je m'n oogjes al blinken? 
Deze week kocht ik het boek 'Ja, Lap!' van Fran Vanseveren, deze dame deed namelijk iets wat iedereen al lang wou, maar zelf niet deed. Ze verzamelde haar lapjes, en toverde er leuke dingen uit.

Hierover maakte ze dan ook een boekje, allez, boek, want met 128 pagina's, kan je niet meer over een boekje spreken. Ik las erover in het facebookgroepje 'Naaien voor Vriendinnen' en was wel nieuwsgierig. Iedereen heeft veel restjes, die te groot zijn om weg te gooien, maar te klein om iets uit te maken. Fran speelt in op de behoefte die elke naaister heeft.

Er staan zeer leuke projectjes in, en ook zijn de projecten ingedeeld in tijd die nodig is om ze te maken. Vb wanten voor de winter, duren slechts een uurtje, terwijl je voor een prachtige tekenmap meer dan een avondje nodig hebt. Ook handig, geen patronen die je kwijt kunt spelen, je vindt ze gewoon online! Hoe sjiek is da?!?

Om maar te zwijgen van de andere projecten, stoere beenwarmers (ook voor de mama), een opbergspeelzak (ge kent ze, de dure van mamzel, enkel goedkoper), placemats, een handige loopriem (voor wanneer ik terug wil gaan lopen), ... 30 projectjes telde ik, en de varianten zijn eindeloos!

Ik geef toe dat ik stiekem uitkijk naar een tweede deel, want ja, lapjes, die hebben we overal wel liggen.

Zodra ik wat naaitijd heb, zal ik zeker enkele foto's posten, maar meer info over het boek vind je alvast hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten