woensdag 29 juni 2016

Week 3 LTO3 en Robbe zijn rapport!

De laatste weken waren hier... Neem van me aan hectisch. Schoolmoeheid bracht een zware last mee, die ons als ouders ook wat onder druk zette. Van na school huiswerk nakijken, tot tijdens schooltijd oefentoetsen maken, en ze na een lange schooldag te overhoren naast de standaard routine eten, even 'chillen' en slapengaan. En weer naar school... Je zou voor minder alles beu worden! Ik nam extra verlof om zoonlief dan ook te ondersteunen en hem het gevoel te geven dat hij niet alleen was.

Zijn cijfers door het jaar waren niet slecht, zijn taal was heel goed, de tafels gingen minder. Hij kent ze wel, maar wanneer er tijdsdruk achter zit, focust hij zich meer op de tijd die hij nog zou hebben (ze krijgen 3 seconden) dan op de oefening zelf. Ik vind mezelf daarin terug, als ik 's avonds slecht kan inslapen, maak ik me ook zorgen of ik wel ga toekomen met 6uur slaap, of 5uur en 32 minuten.... Tijd is zooooo cruciaal. Dat heeft hij van geen vreemde dus.

Sociale omgang was ook niet altijd even makkelijk. Robbe komt met een handleiding. Klikt het goed, wees gezegend, hij is je vriend en dit zal niet snel veranderen. Klikt het niet, tja... Nu, dat hebben we allemaal toch ook, niet? Wel heeft hij nog een kort lontje, we steken dat gewoon op mijn Italiaans temperament. Capiche?

Ik weet niet of ik al verteld had over Robbe zijn juf, juf Laura. Maar zij had Robbe het hele jaar onder haar liefdvolle vleugels. Waar een leerkracht meestal in de agenda schrijft dat het moeilijk ging, schreef ze ook vaak iets liefdevol in zijn agenda. Heerlijk om als ouder te lezen. Niet dat zijn vorige leerkrachten slecht waren, helemaal niet. Maar juf Laura... Zij heeft pas een indruk op hem nagelaten.

Vandaag kreeg Robbe dus zijn rapport. Ondanks enkele minder goede toetsen, had ik er zelf een goed zicht op, gezien hij punten ook had ingehaald met supertoetsen. Lees 8.4 op hoofdrekenen, en een 9/10 op zang!!! (dat zingen heeft hij van mij!)

Op alle vakken zit hij rond het gemiddelde, op sommige er wat onder, maar zelfs de juf zegt dat dit niet dramatisch is, want hij kent de leerstof heel goed. We mogen fier zijn! Vooral de laatste 2 weken, sinds we met LTO3 bezig zijn, merkt ze een enorme verandering! Hij is zoveel aangenamer, in de klas, en ook in de omgang met andere kinderen. Ze gaat hem oprecht missen. Ook wist ze me te vertellen dat er diverse leerlingen gevraagd hadden om volgend jaar met Robbe in de klas te zitten! Mijn hart brak van ontroering, waarom weet niemand dit? Waarom lopen er nog zoveel kinderen rond met een knoop in hun maag, die proberen hun best te doen, en het toch ergens wringt? Ofja, hoe leg je dit uit? Ik mag me niet verstoppen achter de LTO3, want ik weet dat hij ook zijn Equasym nodig heeft voor zijn adhd. Maar toch, Zo'n verschil op zo'n korte tijd?

Ik hoop dat de resultaten op het rapport van jullie kindjes ook zo goed waren, en dat ze oprecht mogen genieten van een mooie vakantie. Focus je niet op cijfers, maar op wat ze kunnen. Een toets is een momentopname, en hou er rekening mee dat stress een enorme boosdoener is.
Veel liefs, Rebecca

Afbeeldingsresultaat voor eindelijk vakantie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten