vrijdag 24 juni 2016

LTO3 week 2

Vandaag is het 2 weken geleden dat we met LTO3 begonnen zijn.

Nogmaals, 2 weken geleden werd me verteld dat er de eerste 2 weken weinig veranderingen zouden zijn. En je echt geluk moest hebben om al iets resultaat te hebben. Ik wrijf voorzichtig in m'n pollekes, omdat ik de indruk heb dat we echt wel geluk hebben.

We merken veel kleine verschilletjes.
- Hij luistert beter (waar hij daarvoor zich meer door zijn impulsiviteit liet leiden)
- De concentratie is een pak beter.
- De discussies zijn drastisch verminderd thuis, ze zijn er nog wel, maar duren een pak minder lang dan ik gewend ben.
- Hij legt zich ook sneller bij een beslissing neer. Vandaag bijvoorbeeld, gingen we normaal na school een ijsje kopen bij de lokale cremekar. Hij kwam beteuterd uit school, en zei dat een leerling zijn schoen had stukgemaakt. We keerden ons om om naar de directeur te gaan (het ander kind in kwestie is een pestjoch dat het altijd op Robbe gemunt heeft), en meteen gaf Robbe zelf toe 'oké, ik beken, ik heb het zelf gedaan, maar ... heeft me wel geduwd. 'Oké Robbe, omdat je gelogen hebt gaan we niet naar de cremekar, maar ik apprecieer je eerlijkheid. En na een halve minuut gemok was het al vergeten. Waar hij anders thuis nog de hele tijd kon doordrammen over het feit dat het 'niet eerlijk was!' ....

In het weekend geven we ook enkel LTO3, zodat hij wel de ondersteuning krijgt maar zijn gewone medicatie niet. Is dit goed, is dit niet goed... Ik weet het zelf niet. Maar totaal niets geven.... Ik ben geen voorstander van medicatie, begrijp me niet verkeerd. Integendeel... In de paasvakantie heb ik bijna in het ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking doordat ik te lang treuzelde met een blaasontsteking. Yup, I suck at medication. Maar toch, soms is het nodig. We zijn voor Robbe ook naar een osteopaat geweest, om hem te laten 'kraken', bepaalde zenuwtjes weer op hun plaats te krijgen. Gezien er ook veel refluxbabytjes mee geholpen zijn, redeneerde ik dat het maar eens zou kunnen helpen. Helaas begonnen ze daar ook met '2 druppeltjes van dit, en 3 van dat en het is enkel hier te koop.' Na een consultatie van 35 euro, en 20 euro aan bijhorende druppeltjes die hun taak na 2 maanden nog niet deden gaf ik het op. Waar is de tijd dat een kraker gewoon kraakte en klaar? Ofwel ga ik steeds naar de verkeerden... Dat kan ook natuurlijk.

Ik hoop dat ik mensen die ook nieuwsgierig zijn naar de werking wat meer informatie heb kunnen geven, ik ben er alvast heel tevreden over.

Leuk weekend nog! xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten