dinsdag 15 maart 2016

Twee jurkjes voor mini-Elien

Na een redelijk rustig weekend, en een werkende maandag had ik weer een dagje vrij. Deze morgen een lekker flesje bier voor de wederhelft gekocht, Doelse Dwarskop, en ik het rapport van zoonlief was gaan ophalen, begon ik na te denken over Elien haar paascadeau.

Via facebook ben ik op zoek gegaan naar een babyborn pop. Gezien die dingen duur genoeg zijn, keek ik rond voor een goedkoper exemplaar. (je mag me gerust gierig noemen) Al snel vond ik eentje voor 25 euro, die ik in Wellen kon ophalen. Er zaten nog accesoires bij en de centjes gingen naar de spaarpot van de kindjes.

Elien was in de wolken met haar baby! Maar toch miste ik iets. Ik heb nog zoveel stofjes en pinterest staat vol. Mini-elien krijgt een kleerkast met zelfgemaakte kleertjes!

In de zak kleertjes zat een verjaardagsjurkje naar aanleiding van de 20e verjaardag van babyborn. Damn! Bestaan die poppen al 20 jaar??? Ik voel me dan ineens zo oud, maar dit kan ook gewoon aan mij liggen. Het lintje was afgebroken, maar toch probeerde ik de rest netjes over te tekenen. Et voila, ik weet intussen wel dat ik de achterkant een cm breder mag maken voor de kamsnaps, maar de pop ziet er gelukkig uit en Elien zorgt met veel liefde voor haar mini-Elien.

                           

Gezien ik de kriebels weer te pakken had, besloot ik er nog eentje te maken, zelfde stofje, zelfde model maar helemaal anders door de paspel. Robbe vroeg meteen om een bijpassende outfit voor Elien te maken, want 'dat zou ze sjiek vinden'. Zo raakt de stoffenvoorraad ook weer sneller op he.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten