woensdag 9 maart 2016

Bloeskes & buren!

Een tijd geleden had ik een prachtige hoodie uit ottobre gemaakt, en een longsleeve tshirt, namelijk de steampunk. Voor die laatste koos ik een opvallend stofje, of nee, 2 eigenlijk die perfect bij onze stoere 8jarige zoon hoorde. Kevers en geometrische vormen. Hij mocht diezelfde week naar de ketnet awards, waar ik op de foto stond met Gertje (dit geheel terzijde), en had de beste plaats ooit! Aan het podium waar ze de awards uitreikten. Hij was dan ook supergoed herkenbaar, met zijn zwarte mouwen.

Toen ik de foto van de hoodie postte op facebook, kreeg ik meteen van een buurvrouw de vraag of ik ook eentje voor haar zoon wou maken. Oeh, met alle plezier, zo kreeg ik van de wederhelft niet te horen dat ik alleen maar achter m'n naaimachine zat, gezien ik nu een andere reden had, het was niet voor ons maar voor iemand anders, dan telt dat niet, nanananannanaaaaaaa!

We spraken af wanneer ik eens kon langsgaan gezien ottobre brede maten heeft, Robbe is een gespierd manneke, maar ik wou ook zeker zijn dat hij goed zat bij zen vriendje, en zo hadden we een leuke namiddag waar de kindjes en de mama's elkaar beter leerden kennen.

Ons Sew Naaiz weekend was dan de ideale gelegenheid om hem te maken. Op de foto van onze creaties zal je hem vast en zeker vinden, maar ik post hem met plezier opnieuw.

De steampunk is ideaal om te maken met een overlock, Het is ook geen raglan, maar een 'zadelmouw' als ik me niet vergis, anders maar wel 'cool', en zeer plezant om te maken. Door de mouwen kan je eindeloos variƫren, waardoor ik al enkele exemplaren ook voor Elien gemaakt heb. Want coole chicks hebben ook coole tshirts nodig.


Patroon: steampunk uit OTTOBRE 6/2015
Stofjes Robbe: Georgeous Graphic van Poppy en Beetles van Poppy
Stofjes Elien: Zowieso ook van poppy en een lichtblauw tricotje

Zoals het tshirt dat robbe aanheeft op de foto, zijn er nu 2 te vinden op deze planeet. Beide met liefde gemaakt, en door liefdevolle jongens gedragen. Kan het nog mooier? 

Ook ben ik fan van het Thomas tshirt uit lmv, eigenlijk is het een gewoon tshirt maar ik ben fan van lmv. Ik koos een maatje groter, gezien het gerust wat langer mag zijn. Even knippen, en zoefzoefzoefzoefzoef onder de overlock en klaar. Ik gebruikte zelfs geen tweelingnaald, maar maakte zelf een mooi randje door de boord eerst 1cm naar binnen te plooien, en dan de naar binnen geplooide en buitenstof (2 laagjes dus), mooi terug naar buiten te vouwen en dan met de lock erover. Makkelijk, snel klaar, ik denk dat ik een uurtje gedaan heb over het eerste, we tellen het kwartier aan 'opnieuw inrijgen van de overlock die soms ambetant wilt doen), niet mee. Ook hier heeft Robbe intussen al enkele exemplaren in zijn kast liggen, en vroeg de mama van het vriendje in kwestie ook om zo'n tshirt. Weeral koos ik stofjes van poppy, ze zijn van goede kwaliteit, en hebben mooie dessins. Ik koop ze op de stoffenmarkt in Maastricht bij Paul & Gonneke, vooral Gon is een dame naar m'n hart. Ze maakt zelf tassen, en is gewoon superlief! <3 Ze verkopen bijna alle poppy stofjes, aan een mooie prijs. Het is dan ook DE lapjeskraam van Maastricht. Ik dacht dat je 9.50 betaalt voor een lap van 1.4 op 1.4, ideaal om mooie kledingsstukken uit te krijgen dus. 

 Patroon: Thomas uit La Maison Victor 1/2015
Stofjes beide van poppy, het rood randje is een restje tricot




Geen opmerkingen:

Een reactie posten